lauantai 2. huhtikuuta 2011

Tästä se lähtee tai siis lähti eli blogin ensimmäinen kirjoitus =)

Kirjoitan tässä aluksi omaa tarinaani ja miten olen päätynyt tilanteeseeni tänään, tässä ja nyt. 

Oma matkani terveellisempään elämään alkoi pikku hiljaa vuodesta 2008. Homma lähti vauhdikkaammin käyntiin viime vuoden marraskuussa eli 2010. Eräänä iltana suffailin netissä ja pääsyin ystäväni Heidin Quinoaa blogiin. Kiinnostuin raakaravinnosta ja mun luona oli 7.12. Raw ilta. Illassa oli ihanan lämminhenkinen tunnelma ja tietopaketti asiasta oli upea. Maistoin elämäni ensimmäistä vihersmoothieta ja kokkailimme yhdessä illallisen. Ensimmäisen kuukauden sekoittelin aamusmoothien sauvasekoittimella ja joululahjaksi hankin itselleni Wilfan, joka uskollisesti pyöräyttää mulle päivittäiset smoothiet =P 

Treenailen säännöllisen epäsäännöllisesti Liikuntakeskus Sykkeellä. Palailen treenailuun lisää myöhemmin. Sykkeellä oli lokakuussa Optimal Performancen luento ja kiinnostuin heidän palveluistaan. Kävin pihtimittauksessa ja paljon löytyi parannettavaa. Seurasin heidän toimintaansa Facebookissa ja joulukuussa näin kirjoituksen Oikotie optimaaliin valmennuksesta. Laitoin viestiä, että vieläkö löytyy tilaa, kun olisin kiinnostunut lähtemään mukaan. Tilaa löytyi ja sitten tyttöä vietiin. Tammikuun 10. päivä starttasi valmennus ja siihen lähteminen on ollut yksi elämäni parhaita päätöksiä. Olen sitä kautta saanut tosi paljon vinkkejä, apua, ihania ystäviä ja luotettavat ammattilaiset arjen tueksi.

Kaikki tämä lähti liikenteeseen siitä, että olen sairastanut astmaa, allergioita ja kroonista poskiontelotulehdusta kymmenisen vuotta. Olen jo pidempään miettinyt lääketiedettä ja sitä miten siihen suhtautuisin. Olen käynyt monen monilla lääkäreillä kuulemassa lausuntoja terveydentilasta ja aina on ollut sama suuntaus siinä, että saan lääkettä, joka helpottaa oloani, mutta ei paranna mua eli poista oiretta. Marraskuussa tuli sitten jotenkin totaalikyllästyminen tähän ja päätin, että parannan edellä mainitut taudit itse. Aloin lukea paljon ja selvittää asioita.
Treenaamisesta tykkään, mutta olo vaihtelee sen verran päivittäin ettei aina pysty vaikka kuinka haluaisi. Astmaoireet ja nuhailu vaikuttavat suorituskykyyn. 

Tässä siis taustaa näin lyhykäisyydessään. Seuraavassa postauksessa kerron lisää MRT:eestä. Tervetuloa mukaan matkaani =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti